Discussion at Bažant Pohoda Festival in Trenčín, Slovakia.
Summer music festival is melting pot of energy. The music, emotions and experience are mixed together. And there is a beer around - cold and refreshing. Benjamin Franklin said beer is proof that God loves us and wants us to be happy. I agree. But with my new commitment not every beer can make it. This summer I visited festival Bažant Pohoda, one of the most ecological festivals in Europe, to discuss how we as consumers can contribute to making the world a better place. In spite of myself I had to look at my beer drinking habits first. Before I get to the page one of Buyers´ Guide to wine, beer and spirits from Ethical Consumer I suspected that my occasional shopping for Stella Artois, Hoegaarden are not the most ecological choices. So what are the things we should consider when buying the beer? 1. Carbon footprint. Sure, it is not a rocket science to work out that locally brewed beer has a lower impact on the environment then can from the other side of the world.
2. Water footprint. According to experts for one glass of beer (250ml) we need 75 litres of water used in the production and around. So watering from own dwells or with rainy water is the bonus!. 3. And very surprising - companies are scored also for animal rights. No we are not talking about any cosmetics company. You read it properly. During the filtration process animal ingredients derived from fish bladders, cows, pigs, milk or egg whites are used. So fish, sorry. I hope you will accept I prefer local beer to vegan one but from other side of the world. And the most green beer? Brew your own beer - there are hundreds of recipes available online here or here. But that I put it for later. First I have to finish that Belgian beer in the fridge. Uf, and it is not enough, it is in a small bottle (sorry!).
PS 1: So my commitments are: 1. Homemade, 2. Tap from a pub, 3. Own keg, 4. Bottled and most important locally brewed!
PS 2: No, I am not going to buy beer in large plastic bottles even buying in bulk is economic and green!
Letné hudobné festivaly sú obrovským kotlom energie. Varí sa v nich hudba, miešajú emócie a zážitky. A patrí k nim aj pivo, chladené a orosené. Benjamin Franklin povedal, že pivo je dôkaz, že Boh nás má rád a chce, aby sme boli šťastní. Súhlasím. S mojím novým záväzkom ma však šťastnou neurobí len tak hocijaké pivo. Toto leto som navštívila festival Bažant Pohoda, jeden z najekologickejších festivalov v Európe, aby som diskutovala o tom ako spotrebitelia môžu prispieť k tomu, aby bol svet lepší. A bola som tak, chtiac nechtiac, donútená zamyslieť sa nad tým, aké pivo pijem. Ešte som nebola ani na prvej strane Buyers´ Guide to wine, beer and spirits od Ethical Consumer, a vedela som, že moje občasné nákupy Stella Artois, Hoegaarden nebudú celkom s kostolným (ekologickým) poriadkom. Čo také na pivných spoločnostiach hodnotí spomínaná organizácia? 1. Uhlíkova stopa. Nie je to žiadna jadrová fyzika, že lokálne pivo má menší dopad ako pivo z druhého konca sveta. Používanie obnoviteľných zdrojov energie, to všetko sú body navyše. 2. Vodná stopa. Hodnotí sa ako firmy narábajú s vodou. Experti tvrdia, že na jedno malé pivo sa spotrebuje približne 75 litrov vody pri jeho výrobe. Vlastné studne, zavlažovanie dažďovou vodou - to všetko je bonus. 3. Pivné spoločnosti sa bodujú aj v oblasti dodržiavania práv zvierat. Nie, nehovorím o žiadnej kozmetickej firme. Áno, počuli ste správne PRÁVA ZVIERAT. Pri filtrácii piva sa používajú aj látky živočíšneho pôvodu získané z rýb, prasiat, vaječných bielkov alebo mlieka. A najzdravšia a najzelenejšia voľba? Doma vyrobené pivo. Na webe nájdete množstvo receptov, napríklad tu alebo tu. Ale to až niekedy nabudúce. Musím dopiť poslednú fľašu belgického piva. Uf, a ako by to nestačilo, ešte je aj v 3dcl fľaši.
PS 1: Takže môj záväzok: 1. doma vyrobené, 2. čapované, 3. vlastný súdok, 4. fľaškové a hlavne u nás vyprodukované!
PS 2: Nie, litrový Corgoň v plastovej fľaši sa nechystám kupovať. Aj keď sú veľké balenia ekonomické a ekologické!
Žiadne komentáre:
Zverejnenie komentára